Gästbloggare ! :D

Hejsan alla läsare!
I det här inlägget är det inte Elin som bloggar, nej det är Sara ! :D
Jag ska gästblogga ett inlägg om musekonserten i finland, som jag var på.

Kanske ska presentera mig först:
Jag heter Sara och är 13 år, jag skulle se muse i Sverige, men eftersom konserten var inställt där, gick min snälla familj med på att åka till Finland och se dom där :3
Jag känner inte Elin, men jag gav förslaget att jag skulle gästblogga här om musekonserten i finland, och hon gick med på det.
Haha, det är faktist en ära för mig att blogga här, muse har förändrat mitt liv sen jag började lyssna på dom :')
Aja, nog om mig, gick på konserten med pappa, och nu vill ni nog höra mer om den, en rapport från Muse i Helsingfors kommer här ! :D

Klockan är lite över 17.00 i Kaisaniemi Park i Helsingfors. Vi har precis blivit insläppta, vi tänker gå och titta bakom scenen om det går. Det är redan runt 1000 pers där. Alla platser längst fram är upptagna. Då ser vi ett litet kravallstaket kanske 8-9 meter från scenen. Perfekta platser (så kan man luta sig mot staketet oxå, höhö :3).


Efter ungefär en kvart är det dax för första förbandet, Manna. Hon är en finsk tjej som sjunger rock.
Hon är helt okej förband.
Efter kanske, nej jag vet verkligen inte hur länge det var, var det dax för White Lies. Jag gillar White Lies, riktigt mycket, och de var bra :)
Och de satte fart på publiken, men det var INGENTING jämfört med Muse.

Ungefär en halvtimmes väntan kommer Muse in på senen. De börjar med en del av Exogenesis Part 3.
Sen kör de igång med Uprising. Och j*vlar vilket drag det blir helt plötsligt. Man tänker hoppa, men, helt plötsligt är det fullt med människor bakom en!
Det är fullt med människor ända ut till ingångarna till parken. Då fattar man vilken tur man hade med platserna :)

Här är låtlistan! :)

Exogenesis Part 3 Redemption
Uprising
Supermassive Black Hole
Map Of The Problematique
New Born
Interlude
Hysteria
Nishe
United States Of Eurasia
Feeling Good
Bliss
MK Jam
Undisclosed Desires
Resistance
Time Is Running Out
Starlight
Stockholm Syndrome

Extranummer:

Plug In Baby
Knights Of Cydonia

De som ni inte känner igen som låtar, är små jam eller vad man ska kalla det ;P
På Plug In Baby släppte de ut jättestora ballonger som föreställde ögon ! :D
Men Bliss var helt klart bäst. Matt bytte ut sista refrängen till en sylvass falsett och det avgjorde saken :')
Fick rysningar.

Önskar att man kunde tagit med varenda en som missade konserten i Sverige ! :(


Idag (vilket nu är igår) åkte vi spårvagn runt i Helsingfors. Spanade efter Muse, men nej, såg dom icke ! ;p
Men, nu kommer lite bilder, fotat med mobilkamera, så ledsen för dålig kvalitet "/

 Manna (:

 White Lies =D

 Konsertområdet































Mycket folk ?
Ja, det kom fler, det var 21 000 pers där ! :o :D

http://www.youtube.com/watch?v=9jC-tlCxbMo <- Plug In Baby i Kaisaniemi Park ;)
Har ingen aning om hur man lägger upp videoklipp, höhö :3
Det ser ut att va filmat ungefär där jag stog :)

Okej, tack för mig, tack för dethär inlägget, tack till Elin som lät mig blogga här, och tack till MUSE för eran underbara musik ! ♥

// Sara :}


Kommentarer
Postat av: Fanny

ååååååh, jag är så otroligt avundsjuk!!! Jag är ett av de största fansen i finland, och jag kunde inte komma på konserten!!! :'(((

2010-07-21 @ 11:41:06
URL: http://argusti.soclog.se/
Postat av: Emma

jag var där! ;)

2010-07-22 @ 16:00:09
URL: http://iamemma.webblogg.se/
Postat av: bella

jag var oxå där! :D skulle egentligen ha gått i sverige, men eftersom att jag har världens bästa brossa så fixade han så att vi kunde gå i finland! de va grymt! kommer aldrig glömma det, ett minne för livet! :D♥

2010-07-24 @ 15:20:08
URL: http://brunetttbellaa.blogg.se/
Postat av: bella

jaa förstår det :( har du sett dom någon gång förut? :)

2010-07-25 @ 00:24:16
URL: http://brunetttbellaa.blogg.se/
Postat av: sara

haha, ni som kommenterats bilder var ju mycket bättre än mina ! :P

2010-07-25 @ 12:13:49
Postat av: Fanny

Nej jag har inte sett dom någon gång förut heller ;< jag missade dom när de var i finland i oktober...

2010-07-25 @ 15:00:18
URL: http://argusti.soclog.se/
Postat av: bella

svar till sara: ååh, va tråkigt för dig :( dumma cp zinkeeeeen!!!!!!!!! men vi får tänka posetivt, de kommer nog till sverige om några år ;)

2010-07-25 @ 22:27:51
URL: http://brunetttbellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0