Elin skriver av sig....

Hej jag kände bara att jag behövde skriva av mig om den inställda konserten.....

Igår var jag inte sur på muse... jag vet inte varför men på något sett så trodde jag fortfarande att jag skulle stå på zinken den 21 juli och se dem spela..... men idag har jag fattat och nu är jag faktiskt sura på dem.

Det känns som om vi svenska fans inte är lika mycket värda bara för att vi inte är lika många som t.ex. usa's fans. Som om de är för fina för att kunna spela för bara några tusen... utan måste ha utsålda arenor.

Muse har gett ut ett video klipp: "bakom neutron star collision" och i den så pratar dominic om att de "snart" ( asså då de spelade in den) skulle åka till mexico och spela för 50 000 PERS...... Jag vet inte varför men jag blir jätte sur på det här.... Kanske p.g.a. jag tycker att låter så moppsigt, det hade jag inte tyckt om de hade kommit hit.

Jag har inte lyssnat på muse sedan jag fick reda på den inställda konserten. Jag försökte men jag blev bara så ledsen.... jag vet inte om kommer att kunna förlåta dem för det här tills de kommer hit igen.... Jag vill tro att det inte är deras fel att det blev inställt men samtidigt anar jag det. Bara om de kunde berätta varför och att det skulle vara en bra förklaring.... Men eftersom de inte har berättat varför tror jag att det är någon fjantig förklaring. Typ... det var för få som skulle komma, vi skulle inte hinna (De skulle det visst de! Finlands konsert skulle vara den 19 och Norges den 23, muse har ju fan spelat konserter varje kväll många dagar i sträck. )

De tycker kanske att vi svenskar skulle kunna åka till våra grannländer... De valde att kanske att ställa in Sveriges konsert eftersom vi bor mittemellan Norge och Finland. Jag försöker komma på en vettig förklaring men det bästa skulle vara om de själva förklarade. De förstår nog inte hur många hjärtan de krossade igår...Själv har jag inte någon större lust att lyssna på dem mer men jag hoppas att jag kommer att kunna förlåta dem i framtiden men de som kanske inte var jätte frekiga fans kanske helt slutar lyssna på dem eftersom de också troligen är besvikna men gillar dem kanske ändå inte så mycket så att de slutar lyssna på dem.

Muse kommer tappa många fans tror jag. Jag vet inte om jag kommer att gilla dem som jag har gjort förut... En på facebook sa en väldigt vettig sak tycker jag. Hon sa något om att det känns som att man blivit dumpad av ens pojkvän. Mm.. håller med, det känns som om jag aldrig mer kommer att bli glad och hela min sommar är förstörd. Förut längtade jag till sommarlovet men inte längre. Jag har inget att se frammemot.

Den 21/7 skulle vara höjdpunkten på hela sommaren.... men nu är den borta så jag kan strunta i hela sommar lovet... Jag kommer att åka på kollo och allt men det känns ändå inte kul på något sätt.... Jag vet inte varför.

Jag har massor utav bilder på muse i mitt rum men jag tror att jag ska ta ned dem... I alla fall urklippet i aftonbladet där det står om att muse kommer att komma till sverige. Kanske också affishen.... Jag tror i alla fall att jag tar ned dem tills jag börja gilla dem igen... om jag gör det... Jag hoppas det....

Jag tror inte att någon har orkat med att läsa hela det här, men jag bryr mig inte. Jag skrev det här mest för mig själv. Men om det skulle vara någon som har läst hela så kan ni väll skriva en kommentar... och berätta vad ni tycker.... Många av er är säkert sura på mig eftersom jag är sur på muse men förlåt, jag kan inte hjälpa det. jag vill inte vara sur på dem men just nu är mitt hjärta krossat....De kunde ju i alla fall ha annordnat en ny konsert något annat datum... Då hade jag nog inte varit lika sur...

Skulle varit 56 dagar kvar.... R.I.P 21/7 och sommaren 2010 <3

Kommentarer
Postat av: gudrun

Jag blir mest ledsen varje gång jag tänker på muse och jag lyssnar inte lika mycket på dom nu. Jag hade köpt mina biljetter två dagar innan de sa det också så precis när jag verkligen började längta till sommaren så stäälde de in den. Jag håller med om att dom skulle ha gett oss en förklaring, det hade känts så mycket bättre då!

2010-05-28 @ 13:36:05
Postat av: Julia

Skulle också ha gått på Zinken. Jag är supermega ledsen. Får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Jag som redan haft svårt i mitt liv och nu det här. Jag hade något att leva för när jag visste att jag skulle se dem igen. Men jag tänker fortfarande lyssna på dem. De är mitt allt.



Peace <3

2010-05-28 @ 18:51:40
Postat av: Kajsa

Elin!! Läste hela och jag hoppas du blir glad snart igen :D:D<3

2010-05-28 @ 19:40:13
Postat av: Elise

Du beskriver ändå allt väldigt bra, Elin. Men jag är glad att du är back on track :D

2010-05-29 @ 00:45:06
URL: http://ladybellamy.blogg.se/
Postat av: TESS

Jag är så jäkla besviken! Om de bara hade gett en vettig förklaring så skulle det känts mycket bättre, men som sagt, nu känns det som att de ställer in för att vi är för få och inte lika mycket värda. Såg verkligen fram emot spelningen, men som du säger, nu är typ hela sommaren förstörd..

2010-05-29 @ 15:51:38
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Hedda

Alltså ärligt... Lugna ner er lite!!! Vet ni hur många gånger Muse har spelat i Sverige förut? ELVA gånger (jag gick igen deras gigs-arkiv en gång när jag var uttråkad). Try not to worry, they'll come back!...

2010-06-02 @ 00:27:33
URL: http://noalarms.blogg.se/
Postat av: Muse

MUSE ÄR BÄST MEN SLUTA VARA EN SÅDAN ÄCKLIG "FANBOY" OCH SKAFFA LITE ANDRA INTRESSEN!!!!!

2010-06-19 @ 15:00:07
Postat av: moa

jag blev också jätte deppig, men det är inte muse man ska vara besviken på, utan det är sverige och livenation. Anledningen att muse inte kom till sverige (deppigaste dagen i mitt liv) var att Zinken inte var tillräckligt stor till deras scendesign '10, duvet pyramiden? den var 32 meter bred och 62 meter hög eller något, och därför fick dom inte plats. Livenation och sverige fixade inte en ny plats = muse kunde inte komma hit.

succiest day of my life!

2011-02-02 @ 23:19:04
URL: http://baramoas.blogg.se/
Postat av: moa

jag var också jättebesviken på bandet först, men sen kom det ju ut att det visade sig att Zinken var för liten för 2010's scendesign! Livenation ville inte fixa ny plats = muse kunde inte komma, pinsamt av livenation! dont blame the band. :):)

2011-02-02 @ 23:23:41
URL: http://baramoas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0